onsdag den 22. december 2010

Min fødselsdag.....billeder taget med mit nye kamera

I fødselsdagsgave fik jeg et meget fint lilla kamera af min kæreste, og det skulle naturligvis indvies på dagen. 

Jeg havde lavet to kager. Den ene var NYBH famøse cheesecake, som altid er en succes, og som jeg også har lavet før. Den anden var en ny én som jeg længe har ønsket at lave. Jeg fandt opskriften på Banoffee Pie på gastromand.dk, og var solgt med det samme. Så søgte på flere banoffee pie opskrifter for at se om der fandtes andre end gastromands. og det gjorde der! Banoffe pie er åbenbart en KLASSIKER. Og det er der en grund til.
 Opskrift: 


Bund: Samme bund som i cheesecaken dog både med hvid og mørk chokolade

Fyld:
  • to dåser kondenseret mælk (koges i ca. tre timer, sørg for at dåserne hele tiden er tildækket af  vand). Åben dåserne nå de er kølet ned....og du har den fineste og sødeste karamel.
  • Tre umodne bananer (de skæres meget tyndt)
  • 100 g mørk chokolade
  • citronsaft
  • piskefløde- pisket til flødeskum og toppes med hakket chokolade
Procedurer: Lav bunden (se NYBH cheesecake) og køl den. Kog den kondenseret mælk. Lad dåserne køle og smør bagefter på bunden. Stil kagen i køleskabet i nogle timer og put derefter bananer på og dryp citronsaft over så de ikke bliver brune, drys chokolade over og til sidst flødeskum på. Pas på den er syg god og syg sød! Nogle vil helt sikkert mene at den er vammel, men det kan afhjælpes ved at putte revet citronskal over bananerne



 Cheesecaken.

Anders og Maja diskuterer dagens folkeskole.

Ingen kommentarer: